
La verema a la DO Penedès s’ha posat en marxa amb molt bones perspectives. Tot i que la manca de pluges reduirà la producció entre un 10% i un 15% respecte a una verema normal, els viticultors esperen que la collita sigui de “molta qualitat”. Joan Huguet, president de la DO Penedès, destaca que, més enllà d’alguns dies amb puntes de calor importants, ha estat un estiu “fresc” que ha permès que el raïm hagi madurat lentament. Això, afegeix, garanteix que la fruita tingui uns nivells d’acidesa i sucre “molt correctes” que fan preveure una bona anyada. La manca de pluges, tot i que ha repercutit en la producció, ha fet desaparèixer el míldiu que tant va afectar les vinyes l’any passat després d’una primavera molt plujosa.



