PENEDÈS ECONÒMIC
  • Notícies
  • Anàlisi
  • Entrevistes
  • Opinió
    • Jordi Cuyàs i Soler
    • Neus Lloveras i Massana
    • Agustí Romeo Huguet
    • María Lobato
    • Jordi Tarragona
    • Daniel Iborra Fort
    • Roman Catasús
    • Beatriz Romera
    • Martí Compte
    • Maria Torra
    • Mireia Altabás
    • Gloria Forns
    • Albert Tort Pugibet
    • Isidre Also Torrents
    • Jordi Ventura Massó
    • Dolors Marín Tuyà
    • Candela Navia
    • Xavier Montoliu
    • Francesc Beumala Surià
    • Gemma Beltran Aniento
    • Begoña Cartagena Font
    • Eric Enguita Albet
    • Daniel Lafuente
    • Martí Sistané Planella
    • Jordi Solé Tuyà
    • Cristina Mestre
    • Mª Dolors Escura i Corominas
    • Queta Domènech
  • El quadern de l'emprenedor
Featured

Banc Sabadell guanya 73 milions d'euros durant el primer trimestre, un 22% menys

30 Abril 2021

Banc Sabadell va obtenir un benefici de 73 MEUR durant el primer trimestre d'aquest any, xifra que representa un descens del 22% en relació al mateix període de l'any passat. En els tres primers mesos de l'any passat, l'entitat va guanyar 94 MEUR, un 63,7% menys que el 2019 després de destinar 213 MEUR per fer front a l'impacte del coronavirus. Segons ha informat l'entitat a la CNMV, els ingressos del negoci bancari en el primer trimestre del 2021 van assolir els 1.175 MEUR, un 4,8% interanual menys per la menor incidència de la pandèmia entre gener i març del 2020. Per primer cop en tres anys, la filial britànica TSB ha registrat uns beneficis, de 10 MEUR, per la millora de l'activitat comercial i l'estalvi de costos.
Llegeix més …
powered by social2s
Featured

Catalunya redueix en 38.200 persones els aturats el primer trimestre però encara en té un 21,4% més que fa un any

29 Abril 2021

Catalunya ha tancat el primer trimestre del 2021 amb 499.700 persones sense feina i una taxa d'atur del 12,9%, segons les dades de l'Enquesta de Població Activa (EPA) que l'Institut Nacional d'Estadística (INE) ha fet públiques aquest dijous. L'obertura posterior a la tercera onada i l'inici de la Setmana Santa ha deixat una caiguda de l'atur del 7,1% i 38.200 aturats menys respecte del quart trimestre del 2020, la segona baixada més alta de totes les comunitats autònomes, darrere de Madrid. Malgrat això, l'impacte de la pandèmia ha provocat un augment de 88.100 persones a les llistes de l'atur (+21,4%) i la destrucció 77.300 llocs de treball (-2,41%) en els últims dotze mesos.
Llegeix més …
powered by social2s
Featured

Acord a Idiada pel nou conveni laboral i la millora de les mesures de seguretat a les pistes d'assaig

28 Abril 2021
El comitè d'empresa i la direcció d'Idiada Automotive a Santa Oliva (Baix Penedès) han arribat a un preacord per aprovar un nou conveni laboral. El document, signat aquesta matinada, resol un dels reclams principals dels treballadors: millorar les mesures de seguretat a les pistes d'assaig. La plantilla havia exigit una revisió de les condicions de treball per minimitzar riscos, especialment dels empleats que testen els vehicles circulant a velocitats que assoleixen els 250 km/h. Ara l'empresa s'ha compromès a fer aquesta revisió amb una empresa externa especialitzada en valoracions de riscos i salut laboral, segons detallen fonts laborals a l'ACN. El comitè elevarà el preacord a l'assemblea de treballadors per a la seva aprovació final.
Llegeix més …
powered by social2s
Featured

El servei de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilafranca es trasllada a l'Àgora

27 Abril 2021


Des d’aquest més d’abril, el Centre Àgora acull la totalitat de l’equip tècnic de Promoció Econòmica, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Vilafranca prestant servei als usuaris i contribuint a la promoció econòmica del territori. El Centre Àgora va entrar en funcionament l’any 1999 amb la missió de dotar de serveis el teixit empresarial de la comarca de l’Alt Penedès. Amb 2.700 m2 d’instal·lacions, funciona com a hotel d’entitats concentrant les institucions més representatives del sector vitivinícola de la comarca, i com a viver d’empreses.

Llegeix més …
powered by social2s
Featured

Només el 12% dels treballadors prefereix teletreballar cada dia

27 Abril 2021

Només el 12% dels empleats prefereix teletreballar i un 4% voldria fer la feina cada dia a l'oficina, segons un estudi de IESE i de Savills Aguirre Newman sobre el treball presencial i en remot publicat aquest dilluns. L'opció preferida del 36% dels enquestats és fer la feina de manera no presencial 3 dies setmanals. De fet, els teletreballen entre 2 i 3 dies incrementen el rendiment un 19% i la qualitat de la feina fins a un 18%, segons l'estudi. Tot i això, en general, aquells que prefereixen separar la seva vida personal de la laboral tendeixen a sentir-se menys còmodes quan treballen remotament.
Llegeix més …
powered by social2s
  1. La plantilla d'Idiada fa una vaga de 24 hores per exigir més seguretat i denunciar el "despotisme" de l'empresa
  2. L'Escola d'Enoturisme i l'Escola de Viticultura i Enologia d'Espiells es coordinen per a la professionalització del sector
  3. S'acaba el confinament comarcal dues setmanes després de la seva reinstauració

Pàgina 379 de 557

  • 374
  • 375
  • 376
  • 377
  • 378
  • 379
  • 380
  • 381
  • 382
  • 383
  • Publicacions anteriors
  • El pòdcast de les revistes
  • Subscriu-te
  • Qui som?
  • Contactar
Podcast Revistes25
Ja és a la venda el número 165

 

Subscripció newsletter Penedès Econòmic

Subscriu-te a la Newsletter del Penedès Econòmic
i rebràs totes les notícies en un sol correu

 


Membre de:

 

Contactar - Avís legal

Entrades del contingut sindicat
  • Notícies
  • Anàlisi
  • Entrevistes
  • Opinió
  • El quadern de l'emprenedor