
El 6è Congrés Dones d’Empresa, organitzat pel grup Dones d’Empresa de la Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP), es va celebrar divendres passat per primera vegada en format telemàtic des del centre Neàpolis de Vilanova i la Geltrú per tal d’adaptar-se a les noves mesures sanitàries de seguretat que van entrar en vigor el mateix divendres. Per això totes les ponències es van realitzar per videoconferència i van ser seguides per més d’un centenar de congressistes.
Prop d'un miler de persones es va concentrar ahir diumenge a Sitges per protestar contra el tancament de bars i restaurants decretat pel Govern de la Generalitat. Els participants van fer un acte simbòlic on van escenificar un funeral per l'hostaleria.
Els treballadors de l'empresa Bergé Logística van protestar ahir diumenge a la tarda a l'Arboç per denunciar l'acomiadament de 43 treballadors a la divisió de Sekurit de la fàbrica de Saint-Gobain, després que la multinacional rescindís el subcontracte la setmana passada. Els manifestants van tallar la rotonda d'accés al municipi durant gairebé dues hores per reclamar que es reverteixi l'ERO o bé, la reubicació dels treballadors afectats en altres plantes del grup Bergé. "Som el dany col·lateral de l'ERO derivat de Glass", lamentava, Xavier Garcia, membre de l'assemblea de treballadors.
La Fundació Sitges Festival Internacional de Cinema de Catalunya ha anunciat que, en compliment de les mesures anunciades pel Govern dimecres, reduirà l'aforament del 70 al 50% a totes les sales del Festival (Auditori, Tramuntana, Prado, Retiro i Brigadoon) i cancel·la totes les sessions programades que comencin a partir de les 23h. Així mateix, les sessions dobles programades es redueixen a la projecció d'un sol film. El festival ha anunciat que l'import de les entrades comprades que afectin a les sessions cancel·lades serà retornat.
El Gremi d'Hostaleria de Vilanova avisa que les noves restriccions provocaran la fi de molts negocis
El Gremi d'Hostaleria de Vilanova i la Geltrú augura que les restriccions anunciades pel Govern duran molts negocis a abaixar la persiana definitivament. Els restauradors de la capital del Garraf asseguren sentir-se "criminalitzats" a l'hora d'analitzar d'on provenen els contagis de la Covid-19. Avisen que el seu tancament multiplicarà les trobades a les llars i els 'botellons' al carrer, on consideren que hi ha el veritable "problema" de la pandèmia.



