Featured

Vilanova activa una campanya de mecenatge per recuperar l'orgue de la Geltrú, un tresor musical

Dimecres vinent dia onze a les 11h, la parròquia de Santa Maria de la Geltrú acollirà la presentació oficial del nou orgue de Vilanova i la Geltrú, un instrument que busca esdevenir un referent cultural i pedagògic a Catalunya. Amb aquest acte, s’inicia també una campanya de mecenatge oberta a la ciutadania, entitats i institucions per fer realitat el projecte. 

Aquest nou orgue no és només una aposta pel patrimoni musical, sinó també una eina per a la formació, la innovació i la dinamització cultural, que neix del compromís amb la recuperació del patrimoni històric i musical de la ciutat. Instal·lat a la parròquia de la Geltrú, l’orgue permetrà tornar a sentir una veu que porta gairebé un segle en silenci.

La presentació comptarà amb la participació de representants institucionals, culturals i tècnics que han impulsat i donat suport a aquesta iniciativa:

Pere Milà, rector de les parròquies de Sant Antoni i de Santa Maria de la Geltrú, donarà la benvinguda a l’acte destacant la importància espiritual i comunitària de recuperar la veu de l’orgue.

Isabel Pla, Professora de cant i directora del Conservatori de Vilanova i la Geltrú, presentarà la 9a edició del Cicle Músiques del Retaule.

Pep Falcó, músic i coordinador dels Amics de l’Orgue de Vilanova i la Geltrú, explicarà el propòsit de la iniciativa i les activitats que la dinamitzaran: concerts, formació, cursos d’estiu i accions educatives per apropar la música a tots els col·lectius.

Albert Blancafort, mestre organer i impulsor de l’empresa Orgues Blancafort OM, serà l’encarregat de fer la presentació tècnica de l’instrument, que prové de l’organeria Franz Breil (Gelsenkirchen, Alemanya) i ha estat redissenyat i adaptat tecnològicament per convertir-se en un orgue de concert, litúrgic i educatiu.

Pilar Garcia, ex-directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya, presentarà els detalls de la campanya de mecenatge, subratllant el valor del finançament participatiu com a via de corresponsabilitat ciutadana.

Jordi Corella, responsable de l’agència de comunicació adn studio, presentarà la campanya de comunicació, orientada a donar a conèixer la iniciativa.

Martí Solé Bordes, president de la Fundació PINNAE, expressarà el suport institucional i econòmic als dos projectes, destacant els valors socials, culturals i educatius que representa.

Josep Panyella, creador i director de Serveis Mèdics Penedès, posarà de manifest el suport a la cultura des de institucions privades.

Juan Luis Ruiz López, alcalde de Vilanova i la Geltrú, clourà l’acte emfasitzant el valor patrimonial i cultural del projecte, i la seva capacitat per posicionar la ciutat com a referent musical a Catalunya.

Jonatan Carbó, organista i professor del Conservatori Municipal de Barcelona, oferirà una interpretació musical especial durant l’acte com a símbol del renaixement sonor que suposarà aquest orgue.

Un instrument únic al servei de la ciutat i del país

Aquest orgue representa una aposta per la cultura, l’educació i la innovació. Incorporarà tecnologia MIDI, un element poc habitual en orgues litúrgics, que obre la porta a la creació contemporània, la investigació i l'experimentació musical. El Conservatori Mestre Montserrat ja ha anunciat que es potenciarà l'ensenyament de l’orgue, i es programaran audicions públiques, concerts escolars i cursos especialitzats d’estiu.

Fem-lo sonar. Sigues part d’aquesta història

Amb aquest projecte, Vilanova i la Geltrú recupera un tresor patrimonial i alhora projecta un espai de cultura viva i participativa. El nou orgue de la Geltrú està destinat a ser molt més que un instrument musical: serà un punt de trobada per a la ciutat, la creació i la memòria. Per col·laborar amb el projecte de mecenatge: https://femsonarlorgue.cat/

 

powered by social2s