La candidatura que l’ANC presentava a les eleccions de la Cambra de Comerç de Barcelona, "Eines de país" va ser ratificada dilluns oficialment com la guanyadora dels comicis. La candidatura va obtenir 31 dels 40 escons sotmesos a votació. Es tractava dels comicis més disputats i amb més candidats que ha tingut la institució. També els més polèmics, pel sistema de votació, que ha generat un dur comunicat de la Cambra envers el departament d'Empresa de la Generalitat de Catalunya com a entitat tuteladora del procés.
I és que, tot i celebrar-se els comicis dimecres de la setmana passada, i difondre's públicament a través d'alguns mitjans de comunicació abans, fins i tot, d'acabar-se el recompte, fins dilluns la junta electoral central no es va pronunciar sobre la validesa de 955 vots que estaven en dubte. Finalment, n'ha acceptat com a vàlids 304, i n'ha declarat nuls 679, els vots sospitosos d'usurpació d'identitat, en haver estat emesos des de diverses adreces IP.
Un dels que ha obtingut representació a la cambra és l’elaborador de cava sadurninenc Ramon Giró, que ha guanyat al grup 6, que engloba unes 6.000 empreses del sector de la fusta, el suro i altres manufactures, indústries de l’alimentació, begudes i tabac. En aquest grup s'engloben les empreses de vins i escumosos, i també les del paper. De les 311 empreses i empresaris que van votar la darrera setmana 145 van optar per Giró (46,6%), que ha quedat a molta distància del segon, que en va obtenir 78.
La llista que té com a cap visible Joan Canadell s’ha imposat a la candidatura encapçalada per Enric Crous, que n'ha obtingut quatre, a la de Carles Tusquets, amb tres escons, a la del grup de dones empresàries 50-50, que n'ha obtingut un com també Ramon Masià, al qual se li ha adjudicat a darrera hora un altre.
Tot i haver-se proclamat els resultats oficials, el president no s’elegirà fins el 15 de juny, dia en què es constitueix el Plenari. Abans les patronals han d’escollir els seus 6 vocals (3 Foment i 3 PIMEC) que, junt amb els 14 de grans empreses ja nomenats i els 40 escollits formen el Ple.