Ezequiel Batalla, director de l'empresa InLab Consulting, va oferir ahir una sessió informativa sobre la normativa de registre de l'horari laboral al gremi d'Instal·ladors de l'Alt Penedès. L'acte, organitzat per la Federació d'Empresaris del Gran Penedès, va omplir la sala. Batalla va fer una disertació amena i molt entenedora sobre els canvis introduïts arran del Reial decret llei 8/2019, de 8 de març referent a la obligació de les empreses a tenir un registre de la jornada laboral dels seus treballadors, que va entrar en vigor el passat 12 de maig.
Ezequiel Batalla va exposar que el decret "està mal explicat i redactat", i dóna peu a moltes confusions i inquietuds perquè moltes empreses no saben com aplicar-lo. Per això recomanava utilitzar el manual d'ús de la Seguretat Social, que és més entenedor.
Apuntava que "el més pràctic és instal·lar-se el software que existeix i no fer servir fulles de càlcul perquè són molt més pràctics i fiables". També es pot fer servir l'emprempta digital. Sempre s'ha de marcar quan entra i quan surten els treballadors, però també les pauses i descansos que es realitzin (cafès, cigarretes, dinars). Les hores extres es poden compensar amb dies de descans o pagant-les a part.
Els autònoms estan exempts de fitxar i també els administradors de les empreses, així com els comercials que viatgen contínuament per motius de feina.
El director d'Inlab Consultingt creu que els inspectors de Treball actuaran sota denúncia perquè "és impossible controlar totes les hores en alguns sectors com l'hostaleria".