Avui s’estrena a Filmin la minisèrie Enológica, que al llarg de diversos episodis de mitja hora de durada cadascun recorrerà els territoris vinícoles de l’Estat espanyol. Els dos primers capítols compten amb el suport de la Diputació de Barcelona i estan dedicats a les rutes del vi de les comarques de Barcelona: concretament, el primer episodi explora la Ruta del Vi del Penedès.
Enológica està presentada per l'actor i sommelier David Janer, conegut pel seu paper a la sèrie Águila Roja. En el primer capítol de la minisèrie, Janer porta els espectadors a conèixer la Ruta del Vi del Penedès: des dels paisatges plens de vinyes als Miravinyes, fins a la històrica relació de Sitges amb la Malvasia, el capítol explora com aquestes tradicions s'han mantingut vives al llarg dels segles. A més, la sèrie mostra com el cava i la xocolata es mariden al Cava Centre i visita alguns dels cellers de la zona.
Enológica és una producció de Konsak Producciones dirigida per José Berodas González amb guions de Nacho Rodríguez Rodríguez. La minisèrie aspira a arribar al màxim nombre de plataformes possible, consolidant-se com el primer projecte dedicat al món del vi a Espanya, i s’adreça a un públic global.