La consellera de Territori, Transició Ecològica i Habitatge, Sílvia Paneque, ha anunciat durant una visita al Consell Comarcal del Baix Penedès que el projecte IDIADA 2 serà considerat projecte estratègic de país per la Generalitat.
En una reunió amb alcaldes i alcaldesses de la comarca, Paneque ha destacat que el Baix Penedès és una prioritat per al Govern i que els projectes reivindicats pel territori “tenen recorregut i tiren endavant”. D’entre aquests, ha subratllat el paper clau d’IDIADA 2 com a motor de desenvolupament econòmic, innovació i generació d’ocupació.
La consellera també ha anunciat altres compromisos rellevants: la normalització del servei de Rodalies al setembre, l’impuls definitiu a la Comunitat de Regants del Baix Penedès, la cerca dels 9 milions d’euros pendents per completar l’equipament de l’Hospital del Vendrell i l’estudi d’una fórmula viable per posar en marxa el Bus exprés Vendrell–Calafell–Cunit cap a Barcelona.
Des del Consell Comarcal, s’ha valorat molt positivament la visita, considerant-la un pas decisiu per garantir el futur industrial, la mobilitat sostenible i la qualitat de vida de la ciutadania.