L’equip de govern de Vilanova i la Geltrú ha fet balanç aquesta setmana dels primers dos anys del Pla de Mandat, en una trobada amb els mitjans de comunicació en la qual hi han participat l’alcalde Juan Luis Ruiz, el primer tinent d’alcaldia, Gerard Llobet Sánchez, i la segona tinenta d’alcaldia, Iolanda Sánchez Alcaraz.
L’alcalde ha destacat que, tot i que “calia canviar moltes coses”, també era necessari donar continuïtat a projectes ja iniciats, especialment en tres grans eixos: l’espai públic, les polítiques socials i l’habitatge. Un dels serveis prioritaris ha estat la millora de la neteja viària i la recollida de residus, que es trobaven en “condicions precàries” a l’inici del mandat.
El projecte “Millorem els barris” s’ha convertit en una eina clau per acostar l’Ajuntament a la ciutadania, amb un 80% de les demandes vinculades a la millora de l’espai públic. En matèria social, s’han reforçat els ajuts a l’escolarització i a les famílies vulnerables, amb l’objectiu de mantenir la cohesió d’una ciutat “molt viva i socialment cohesionada”, segons Ruiz.
En l’àmbit de l’habitatge, l’Ajuntament ja ha cedit a la Generalitat quatre solars per a la construcció de més de 100 habitatges de protecció oficial, amb l’objectiu d’arribar als 200 o 250 abans d’acabar el mandat. A més, Vilanova comptarà amb un nou hospital que donarà servei a la ciutat i a la comarca, amb l’inici de les obres previst d’aquí a quatre o cinc anys.
Finalment, Iolanda Sánchez ha anunciat la inversió municipal més gran en energies renovables: un projecte fotovoltaic d’1,5 milions d’euros per garantir un futur sostenible i pensat per a les generacions vinents. "És un govern que recupera el temps perdut, amb empatia i mirada llarga", ha conclòs.
Unes accions que es poden consultar a la web de seguiment del mandat.
L'audiència pública se celebrarà dimecres 18 de juny a les 19 h a l'auditori de Neàpolis (rambla de l'Exposició 59-69). L'Ajuntament anima a assistir-hi presencialment, ja que és una oportunitat per conèixer de primera mà els projectes engegats i previstos. Però per aquelles persones que no puguin, tenen l'opció de seguir la sessió en directe per Canal Blau TV, ràdio i web. La transmissió per televisió inclou interpretació en llengua de signes per fer-la accessible a totes les persones.
La ciutadania rebrà els propers dies un fullet informatiu d'algunes de les actuacions destacades d'aquests dos primers anys de mandat. També hi trobarà un codi QR per accedir a la web del PAM, un espai que permet seguir de forma molt fàcil i accessible l'estat d'execució de cada acció. Es pot consultar des de diferents visions: els eixos del PAM, les regidories, els tipus d'accions i també per l'estat d'execució.
El fullet també permet accedir a un petit qüestionari. El govern convida a dedicar uns minuts a respondre, perquè tothom pugui fer una valoració d'aquests dos primers anys del mandat.