
L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha anunciat que iniciarà els tràmits per sortir del Consell Rector del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf (CSAPG). L’alcalde, Juan Luis Ruiz, ha justificat la decisió per la “decisió unilateral” del consorci de limitar l’horari del servei de cafeteria de l’Hospital Sant Antoni Abat, una mesura que va ser presentada com a informativa i sense debat ni votació prèvia.
Segons Ruiz, no poden formar part d’una institució que pren decisions que "perjudiquen la ciutadania", afectant tant els usuaris com els treballadors del centre. En una carta al president del CSAPG, Joan Miquel Carbonell, l’alcalde expressa el rebuig a la mesura i reclama un servei digne que garanteixi l’atenció als ciutadans.

A més, Ruiz ha sol·licitat una reunió amb la consellera de Salut, Olga Pané, juntament amb els alcaldes de Vilafranca del Penedès i Sant Pere de Ribes, per revisar el funcionament del consorci. Tot i això, deixa la porta oberta a reconsiderar la sortida si es produeix un punt d’inflexió en la gestió.
El Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf, creat l’abril de 2019, gestiona diversos centres sanitaris de les comarques de l’Alt Penedès i el Garraf, incloent-hi els hospitals comarcals i serveis de rehabilitació. El Consell Rector és l’òrgan de govern de l’entitat i inclou representació del Servei Català de la Salut, els Consells Comarcals i els ajuntaments de les poblacions amb hospital.
La decisió de Vilanova evidència les tensions sobre la gestió dels serveis sanitaris i la necessitat de consensar decisions amb els ajuntaments implicats i la comunitat usuària.



