Featured

Vilanova debat el futur de la logística urbana davant l’impacte del comerç electrònic

Vilanova i la Geltrú va ser ahir l’escenari de la Jornada Catalana de la Mobilitat, organitzada per l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), centrada enguany en els reptes econòmics i urbans derivats del creixement de la logística i la distribució de mercaderies a les ciutats.

Sota el títol “Governar la logística: el rol estratègic dels municipis catalans”, la trobada va reunir administracions, empreses i experts del sector per analitzar com l’auge del comerç electrònic està transformant la mobilitat urbana i incrementant la pressió sobre l’espai públic.

L’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, va remarcar que la logística urbana “s’ha convertit en una qüestió central” per al futur de les ciutats, especialment per l’impacte del repartiment de mercaderies, les càrregues i descàrregues i els serveis vinculats a la compra en línia.

En la mateixa línia, el primer tinent d’alcaldia i regidor de Mobilitat, Gerard Llobet, va alertar que la distribució urbana de mercaderies és avui “una de les principals pressions sobre la mobilitat”. Segons va explicar, l’Ajuntament ja treballa aquesta problemàtica dins del nou Pla de Mobilitat municipal, amb mesures orientades a millorar l’eficiència logística i reduir els efectes sobre els espais més sensibles de la ciutat.

Entre les propostes en estudi hi ha la reorganització de les zones de càrrega i descàrrega, la implantació progressiva de vehicles menys contaminants i la creació de microespais logístics o punts de recollida per concentrar l’activitat i descongestionar els eixos de vianants.

La presidenta de l’AMTU, Mar Molina, va defensar la necessitat de cooperació entre administracions i sector privat per afrontar aquest repte. “Els municipis sols no podem treballar aquesta qüestió”, v a afirmar.

La jornada va incloure diverses taules de debat amb representants de l’ATM, CIMALSA, el Clúster Catalonia Logistics i empreses del sector, en un context on la logística urbana es posiciona com un element estratègic per a la competitivitat econòmica i la sostenibilitat de les ciutats.

powered by social2s