
Entrem, Grup Cooperatiu d'Inserció Laboral, va obrir el matí del 17 de juny les portes de la seva seu, la Nau d'Entrem, a més d'una cinquantena de persones: representants d'empreses, entitats socials i administracions públiques, persones treballadores de l'entitat i figures emblemàtiques vinculades a la seva història.
La jornada de portes obertes va servir per donar a conèixer de prop qui és l'entitat, com treballa i quins projectes impulsa al territori. La visita va estar conduïda per Carina Leal, directora de l'àrea d'atenció a les persones, que va guiar els assistents per tots els racons d'Entrem al llarg de cinc parades temàtiques.
Al jardí, els socis fundadors Pere Bartolí i Joan Esteve, primer gerent de l'entitat, van explicar en primera persona com va néixer Nou Verd, la primera cooperativa de Catalunya fundada íntegrament per persones amb trastorn de salut mental, a partir d'un curs de jardineria municipal impulsat per l'Ajuntament de Vilafranca el 1992.
A l'entrada de l'edifici, es van presentar els valors que guien l'entitat —inclusió, dignitat, qualitat, cooperació i arrelament territorial— sota el lema "La base de tot el que fem és tot el que som". A l'interior de la Nau, Àlex Horta, tècnic del Servei Prelaboral i expresident del Consell Rector de Nou Verd, Xavier Senabre, extreballador de l'àrea d'atenció a les persones, i Raimon Rovira, expresident de Nou Set i actual treballador, van explicar el naixement de Nou Set el 1997 i el creixement de l'entitat fins a l'actualitat.

La quarta parada va posar el focus en els projectes actuals de l'entitat, amb les intervencions de Rosalia Llenas, coordinadora del programa SIOAS, Jordi Torrents, coordinador de Coopsetània, i Gemma Gallego, treballadora del Centre Especial de Treball. Es van presentar nou projectes que reflecteixen la diversitat de l'entitat: el SIOAS, el Servei Prelaboral, Actius, Ocell de Foc, la recollida d'olis vegetals, l'Espai SIS, Coopsetània, Integrem i Entrem Moda. En aquest espai també hi havia exposada "La Cua del Drac", una escultura de fusta realitzada per participants del Servei Prelaboral en una formació de taller de fusteria.
Per tancar el recorregut, Lu Vallés i Raquel Zumaquero, totes dues treballadores i membres del Consell Rector d'Entrem, van compartir la mirada de futur de l'entitat.
La jornada va finalitzar a l'exterior de la nau amb un brindis conduït per Oriol Gaspa, director general d'Entrem, que va posar en valor els més de 30 anys de feina col·lectiva de l'entitat, amb l'objectiu de canviar la vida de milers de persones acompanyant-les a construir un futur. Després del brindis, els assistents van poder recórrer un timeline fotogràfic de més de deu metres instal·lat a la paret de la Nau, un recorregut visual per la història de l'entitat, i fer-se fotos en un foto reclam amb dos maniquís vestits d'Entrem.