Tanquem l’any amb bones sensacions

    El mes de desembre toca un balanç final de l’any que s’acaba i aventurar-nos a preveure com anirà l’any vinent. Per fer-ho ens ajuden molt els dos estudis de conjuntura econòmica que elabora la FEGP anualment i que ja ens han anat indicant que, tot i els riscos geopolítics i inflacions persistents, l’economia mundial ha experimentat durant l’any 2024 un petit creixement. 

    Pel que fa a l’economia catalana el seu creixement interanual ha estat del 3%, una mica superior a la mitjana espanyola, i ha estat especialment interessant constatar un impuls important del sector industrial, amb un creixement interanual del 4,9%. Per tant, xifres força positives que s’han traduït a les nostres comarques en creació d’ocupació i de centres de treball.
    Però a banda de les xifres que ens aporten els estudis econòmics, també és molt interessant copsar les percepcions del teixit empresarial i aquí resulta molt enriquidor el Panel de Clima empresarial que elabora trimestralment el col·lectiu Think Tank de la FEGP.
    Així, en la seva última edició, que es va publicar l’1 d’octubre, les empreses valoren positivament la marxa dels seus negocis, concretament tres dècimes per sobre del trimestre anterior, i de cara al proper trimestre preveuen majoritàriament millores, tant en l’ocupació com en la marxa del negoci. 
    Per tant, resumint, podem concloure que l’any 2024, en clau econòmica, ha estat un any força positiu, i que les perspectives per a l’any 2025, ara mateix, són bones.
    Per acabar, desitjar-vos a totes i tots que passeu unes Bones Festes de Nadal i que l’any 2025 us porti principalment Felicitat.

    Ja és a la venda el número 149


     

    Subscripció newsletter Penedès Econòmic

    Subscriu-te a la Newsletter del Penedès Econòmic
    i rebràs totes les notícies en un sol correu