
La Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP) ha celebrat el nou model de bonificacions anunciat per la Generalitat a la C-32 sud, el qual entrarà en vigor l'1 de setembre, però ha advertit que és "insuficient". La patronal atribueix els nous descomptes –un 40% al peatge de Vallcarca i un 70% al de Cubelles en l'anada i tornada un mateix dia- a la Taula de la Mobilitat Penedès-Garraf creada amb l'anterior conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Amb tot, insisteix en demanar-ne una ampliació.


Més de la meitat dels treballadors creuen que la seva salut ha empitjorat en la pandèmia, 16 punts més que el 2020, i el 60,6% dels assalariats estan en una situació de risc de salut mental, més del triple que fa cinc anys. Són dues de les conclusions d'una enquesta a 21.500 empleats elaborada per CCOO i la UAB entre l'abril i el maig del 2021. Aquests dos factors són pitjors en els treballadors joves i en els que tenen salaris més baixos. "La precarietat emmalalteix i mata", ha advertit el secretari general de CCOO, Unai Sordo en la presentació de l'informe. L'estudi també assenyala que el teletreball ha caigut a la meitat en comparació amb l'any passat i només un 17% dels treballadors assalariats fan feina en remot.
