La crisi de la Covid-19 ha generat una situació d'incertesa en sectors com el turisme, que necessita entendre cap a on va el món i començar a adaptar-se a la nova realitat social i econòmica que en sorgirà. La regidoria de Turisme de l'Ajuntament de Vilafranca està ja analitzant les noves oportunitats en molts àmbits que caldrà aprofitar. Són canvis que s'intuïen però que ara s'acceleraran.

Foto: Fèlix Miró
La regidoria de Promoció Econòmica i Comerç de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha elaborat un document per tal de consensuar mesures per contribuir a la reactivació econòmica. Aquest document s’ha redactat a partir d’un seguit de propostes de l'equip tècnic de promoció econòmica, comerç, fires i mercats, i a partir també de diferents aportacions recollides d’alguns sectors d'activitat econòmica, diferents regidories i d’experts consultats amb coneixement del territori.
Cal Blay i el Club Nàutic Vilanova (CNV) han arribat a un acord per a la gestió de la restauració a l’espai situat al primer pis del nou edifici del club. Jaume Ballbé, president del CNV i Santi Carda, CEO de Cal Blay, han signat el contracte de lloguer que donarà lloc al nou restaurant: El Nàutic.

Des que es va declarar l’Estat d’Alarma pel Covid-19, el passat 15 de març, la Federació Empresarial del Gran Penedès ha reforçat els seus serveis d’informació i d’assessorament i ha fet d’altaveu de les empreses del territori, reivindicant les seves necessitats davant de les administracions competents.
Les sis alcaldesses del Garraf demanen la gratuïtat dels peatges de la C-32, durant l’estat d’alarma
A través d’una carta adreçada al Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, les alcaldesses de Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Sitges, Cubelles, Canyelles i Olivella demanen la gratuïtat dels peatges de l’autopista C-32 o un descompte durant l’estat d’alarma, per garantir la mobilitat de les persones que no poden treballar a distància i, especialment, de les persones que formen part dels serveis essencials.
- L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes agilitza els ajuts a les petites empreses, comerços i autònoms locals
- El Pacte per l'Ocupació es reuneix amb diverses entitats per treballar un pla de contingència davant la crisi per la Covid-19
- L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú presenta als agents econòmics el Pla de dinamització econòmica de la ciutat


