Els cellers penedesencs Freixenet i Segura Viudas reprenen la seva activitat enoturística després de l’aturada provocada per la covid-19 i ho fan amb noves propostes d’enoturisme adaptades a la situació. Els dos cellers mantenen un aforament controlat de visitants i han extremat les mesures de seguretat seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries.
Davant l’anunci fet per l’empresa Nissan Motor de tancament dels seus centres de treball a Catalunya, la FEGP (Federació empresarial de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf) ha volgut expressar el seu desacord i preocupació per aquesta decisió a través d'un comunicat.
Les Fires de Maig de Vilafranca, que s’han celebrat aquest cap de setmana per primera vegada virtualment a través del web firesdemaig.cat, han obtingut més de 29.700 visites segons Google Analytics.
Família Torres ha reduït en un 30% les emissions de CO2 per ampolla en tot el seu abast, des de la vinya fins al consumidor, respecte al 2008, segons l’auditoria de la petjada de carboni corresponent a l’any 2019. Amb aquesta reducció, el celler familiar del Penedès, que aquest any celebra el 150è aniversari, aconsegueix arribar a l’objectiu que s’havia proposat per al 2020 amb un any d’antelació i continua intensificant els seus esforços per adaptar-se i mitigar les conseqüències de l’emergència climàtica. Per això, s’ha fixat com a nova fita reduir les emissions de CO2 per ampolla un 55% el 2030 respecte al 2008.
Les Cambres de Comerç de Catalunya han unit forces per fer front a l’actual crisi sanitària, un dels reptes més grans que ha tingut el país en la seva història. Fruit d’aquesta col·laboració ha nascut Que cap empresa tanqui, una campanya que té com a objectiu evitar que les empreses catalanes tanquin per culpa de la pandèmia. La Delegació de l’Alt Penedès s’ha dirigit a tots els ajuntaments, així com entitats de la comarca i els ha instat a sumar-se a aquesta iniciativa.




