Els treballadors de la planta de Robert Bosch a Castellet i la Gornal veuen inquiets com avança el calendari per reindustrialitzar la fàbrica abans que tanqui el 30 de novembre. Tot i que la fi de l'activitat està pactada per a finals d'any, la plantilla i la direcció també van marcar el 30 de setembre com a data límit per acordar la venda amb un nou inversor. En ple temps de descompte, els sindicats demanen "bona voluntat" a la direcció. La propera reunió entre el comitè i l'empresa la tindran el proper 6 de setembre.

El 31 d'agost s'acabaran els peatges de quatre autopistes catalanes. A partir de l'1 de setembre serà gratuït circular per l'AP7 fins a la Jonquera, per l'AP2 fins a Saragossa, i per la C32 i la C33. Concretament els trams de les autopistes que seran de lliure circulació a partir de l'1 de setembre són l'AP7 de Vila-seca a la Jonquera, l'AP2 entre Vendrell i Saragossa, la C33 entre Barcelona i Granollers i la C32 al Maresme. En total, més de 400 quilòmetres d'autopista lliures de barreres. Coincidint amb el seu alliberament, a partir de dimecres vinent també entraran en vigor les bonificacions aprovades pel Govern als conductors habituals de la C-32 sud, en el tram entre Castelldefels i el Vendrell, que passarà a ser més barat entre setmana.
Del 30 d'agost al 4 de setembre l'associació Viu Comerç de Vilanova i la Geltrú organitza una nova edició de la Fira Fora Estocs. Una edició que, igual que l'anterior, es farà dins les botigues en comptes de celebrar-se a la plaça de la Vila, per tal d'adaptar-se a la normativa marcada per la situació sanitària.

El millor vi blanc de tot Espanya, segons un rànquing elaborat per la revista britànica The Independent, es fa a Vilafranca i es cull a Sant Pere Molanta. Aquest mitjà ha puntuat el vi Principia Mathematica del celler Alemany i Corrió, amb una puntuació de "10", convertint-lo en la millor referència de vins blancs a Espanya. La revista britànica ha triat 10 vins de l'estat, entre els quals hi ha tres Rioja, un Somontano o un vi de Galícia, entre altres.

Catalunya va rebre més d'1,5 milions de turistes durant el mes de juliol, el doble respecte al mateix període de l'any passat, quan en van arribar 758.997. No obstant això, la xifra és encara un 37,7% inferior en comparació al juliol de 2019, abans de l'esclat de la crisi de la covid-19. La davallada es deu al comportament del turisme internacional. Durant aquest juliol, Catalunya va rebre 594.561 visitants procedents de l'estranger, més del doble respecte a l'any passat, però un 63% menys en comparació al 2019. El turisme nacional, en canvi, ja supera els nivells previs a la pandèmia. Fins a 923.436 ciutadans espanyols van visitar Catalunya aquest juliol, un 83% més en termes interanuals i un 12% més respecte al 2019.
- La DO Penedès espera una verema un 15% inferior a la d'una verema normal, però de “molta qualitat”
- Empresa posa en marxa el Programa d'Acceleració Tecnològica per impulsar la transformació digital d'empreses comercials
- Un empresari del Penedès treu al mercat vi en llaunes: "Volem contribuir a la sostenibilitat i facilitar el consum"

